De uitgaven voor OLED -apparatuur zullen naar verwachting jaarlijks groeien van 2023 tot 2027. Deze groei wordt gevoed door de uitbreiding van G8.7 OLED -productielijnen, de verschuiving naar flexibele en LTPO -technologieën en de stijgende vraag naar OLED -tv's groter dan 85 inch.Bovendien is de toenemende OLED -penetratie in smartphones, tablets en laptops - op de naaste groeiende paneelgroottes - de algehele marktvraag.
Vanwege een zwakkere dan verwachte IT OLED-vraag, kunnen G8.7 OLED-lijnen zich aanvankelijk richten op de productie van smartphonepaneel.Ondanks de hogere kapitaalintensiteit van OLED in vergelijking met LCD, zal OLED naar verwachting 58% van de totale uitgaven voor display-apparatuur tussen 2020 en 2027 vertegenwoordigen, terwijl LCD nog steeds 40% zal vertegenwoordigen, met een grootse LCD TV-lijnconversies (85 inch en hoger) gepland voor 2024-2027.
Counterpoint merkt op dat China naar verwachting 83% van de wereldwijde uitgaven voor display -apparatuur in 2020-2027 zal vertegenwoordigen - strikt daling van 84% vanaf Q4 2024. De cumulatieve uitgaven van China hadden tegen het einde van 2024 al $ 64 miljard bereikt, waarbij het voorop in de wereldwijde investering was.Zuid -Korea zal naar verwachting een aandeel van 13% handhaven, met $ 10 miljard aan cumulatieve uitgaven.India en Taiwan zullen naar schatting respectievelijk 2% en 1% zijn.