Munchen, Duitsland ?? 15 mei 2001 ?? Infineon Technologies (FSE / NYSE: IFX) heeft vandaag aangekondigd dat het Delphi Automotive Systems (NYSE: DPH) met
microcontroller geïntegreerde schakelingen (IC's) voor gebruik in geavanceerde auto-elektronica-systemen. Delphi, een wereldleider in mobiele elektronica, transportcomponenten en systeemtechnologie, koos de Infineon TC1775-motorbeheercontroller voor een nieuw systeemontwerp en de twee bedrijven zullen ook samenwerken bij de definitie van toekomstige automotive-microcontrollers op basis van de
TriCore?? Unified Processor-architectuur.
De TC1775, winnaar van de prestigieuze Innovation of the Year Award van EDN Magazine in de categorie Microprocessors / Microcontrollers voor 2001, is een krachtige, 32-bits microcontroller die speciaal is ontworpen om te voldoen aan de veeleisende bedrijfs- en prestatievereisten van geavanceerde auto's. Delphi's selectie van de chip versterkt de positie van Infineon als toonaangevende leverancier van IC's voor automobieltoepassingen, variërend van slimme stroomapparaten tot geavanceerde microcontrollers.
"Het is spannend om onze sterke werkrelatie met een toonaangevend bedrijf in autosystemen zoals Delphi uit te breiden, ?? zei Robert LeFort, vice-president verkoop en marketing voor Infineon Technologies North America Corp. Delphi's verbintenis om nieuwe systemen te ontwikkelen met behulp van op TriCore gebaseerde microcontrollers, zal helpen een nieuwe standaard voor automobieltoepassingen in te stellen. We kijken er naar uit om met Delphi samen te werken om nieuwe producten te maken die ervoor zorgen dat de liefde voor de wereld met auto's wordt voortgezet.
Over de TriCore-architectuur
Geïntroduceerd door Infineon in 1998, is de TriCore Unified Processor-architectuur ontworpen om naadloos zowel microcontroller- als digitale signaalverwerkingstaken uit te voeren, wat duidelijke prestatievoordelen oplevert in embedded systeemtoepassingen. De architectuur is met name geschikt voor toepassingen die veeleisende real-time prestaties vereisen, zoals auto- en industriële besturing. Het biedt systeemontwerpers programmeervoordelen en verlaagt systeemgeheugenvereisten tot 30 procent, wat helpt om totale kosten te besparen of toegevoegde functionaliteit te ondersteunen zonder de kosten te verhogen.