Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskeraБеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Infineon is 's werelds eerste halfgeleiderfabrikant die begint met de volumeproductie van 130nm Embe

Infineon is 's werelds eerste halfgeleiderfabrikant die begint met de volumeproductie van 130nm Embe

München, Duitsland - 6 april 2006 - Infineon Technologies AG (FSE / NYSE: IFX) heeft vandaag aangekondigd dat het is begonnen met de serieproductie van de meest geavanceerde 32-bit embedded flash microcontrollers voor automotive-toepassingen. Dit onderscheidt het bedrijf als de 's werelds eerste halfgeleiderfabrikant om high-volume output van embedded flash-producten te bereiken met behulp van 130 nm-technologie.
 
Ontwikkeld voor gebruik met motor- en versnellingsbakbedieningssystemen in lichte voertuigen, vrachtwagens en motorfietsen, zullen de Infineon 32-bit flash-microcontrollers van de AUDO-NG-familie, de TC1796 en de TC1766, helpen verbeterde prestaties, betrouwbaarheid en veiligheid te combineren met een minimum aan brandstofverbruik en emissies. Infineon verwacht tegen het einde van 2007 ongeveer zes miljoen van deze microcontrollers aan Europese autofabrikanten te leveren en zijn huidige marktaandeel van 30 procent op de wereldmarkt voor chips die worden gebruikt bij de besturing van aandrijflijnen verder uit te breiden. Statistisch gesproken bevat elke tweede auto in Europa en elke derde auto die wereldwijd wordt gemaakt al een Infineon-besturingschip voor diesel- of gasmotoren, die wordt gebruikt om functies als injectie, ontsteking, lambda-regeling en uitlaatgasrecirculatie te regelen.
 
De microcontrollers worden vervaardigd in de Infineon-fabriek in Dresden. De automobielsector heeft producten van de allerhoogste kwaliteit nodig, dus Infineon produceert het allemaal automotive chips uitsluitend in zijn eigen productiefaciliteiten, die zijn geoptimaliseerd om te voldoen aan alle van toepassing zijnde kwaliteitsspecificaties van de auto-industrie.
 
Volgens Christopher Hegarty, vicepresident en algemeen directeur, Microcontrollers, bij de businessgroep Automotive, Industrial en Multimarket van Infineon: "Veiligheid is prioriteit nummer één in de automobielsector, maar optimale veiligheid is onmogelijk zonder een hoge productkwaliteit. Ongeveer drie jaar geleden hebben we daarom het meest uitgebreide kwaliteitsbeheerinitiatief opgezet in onze sector, ons Automotive Excellence-programma. Het heeft als doel om producten zonder fouten te maken. "
 
De TC1796- en TC1766-flitsmicrocontrollers verschillen van elkaar in hun klokfrequentie, de grootte van het ingebedde flashgeheugen en de set randapparaten die ze aanbieden. Elke is ontworpen voor gebruik in een ander type voertuig. De TC1796 is voornamelijk geoptimaliseerd voor topklasse voertuigklassen met motoren van zes of meer cilinders, en de TC1766 bedoeld voor vier- tot zescilindermotoren. De microcontrollers voldoen aan de zeer veeleisende prestatie-, veiligheids- en betrouwbaarheidsvereisten van moderne intelligente diesel- en gasmotorbesturingssystemen en helpen het brandstofverbruik en de emissies te verminderen, zodat voertuigen voldoen aan de Europese en Amerikaanse emissievoorschriften.
 
De microcontrollers van Infineon zullen helpen om de normen te halen die zijn vastgesteld door de Europese ACEA (Auto Manufacturers Association), die fabrikanten opriep om gemiddelde kooldioxide-emissies per kilometer te behalen en het voertuig te snijden van het huidige cijfer van ongeveer 170 g tot slechts 140 g in 2008. De Europese In het Euro 5-voorstel van de Commissie, dat vanaf 2008 in werking moet treden, wordt voorgesteld de uitstoot van deeltjes door dieselvoertuigen (van het huidige cijfer van 25 mg / km) met 20% en van stikstofmonoxide met 20% te verlagen (van het huidige 250-cijfer). g / km).
 
Infineon is van mening dat geen enkele andere microcontroller die momenteel op de markt is hetzelfde prestatieniveau biedt: "De TC1766 en TC1796 hebben de realtime prestaties aanzienlijk verbeterd die geen andere bestaande microcontroller kan evenaren," zei Dhr. Hegarty. "Systeemprestaties verslaan andere huidige systemen met een factor tien of lager, deels vanwege de verhoogde CPU-kloksnelheid van de AUDO-NG-producten en deels vanwege hun architectuur, die snelle bussystemen voor on-chip communicatie en intelligente perifere eenheden omvat . Extra functies zijn onder andere snelle analoog / digitaal-omzetters, die detectie van software-kloppen zonder externe filters mogelijk maken, terwijl nieuwe interfaces voor efficiënte koppeling van eenheden zoals voedingsmodules het product verbeteren. "
 
Technische gegevens voor de AUDO-NG-familie
 
De TC1766 is ontwikkeld voor gebruik in kostengeoptimaliseerde motor- en transmissiecontrolesystemen. Het biedt kloksnelheden tot 80 MHz en een krachtige reeks randapparatuur die is afgestemd op de vereisten van de standaard aandrijflijntoepassingen, en wordt geleverd met 1,5 Megabyte (MB) ingebouwd flashgeheugen. De TC1796 werkt met kloksnelheden tot 150 MHz en heeft 2 MB ingebouwd flashgeheugen. Het is bijna twee keer zo snel als de TC1766, heeft ongeveer 30 procent meer geheugen en aanzienlijk meer I / O's (invoer / uitvoer). Het biedt ook een uitgebreide perifere set die in staat is om aan de eisen van zelfs de meest complexe motorbesturingssystemen te voldoen. In de loop van dit jaar en volgende zullen aanvullende producten die zijn afgeleid van deze microcontrollers en geoptimaliseerde functiesets leveren voor de verschillende vereisten met betrekking tot aandrijflijntoepassingen worden geïntroduceerd in de AUDO-NG-familie.
 
De AUDO-NG-familie is gebaseerd op de TriCore-processorarchitectuur van Infineon, die de sterke punten van een microcontroller, een microprocessor en een digitale signaalprocessor (DSP) in één kern combineert. Alle AUDO-NG-producten hebben een multiprocessor-interface (MultiLink Interface MLI) die speciaal is afgestemd op de eisen van aandrijflijntoepassingen. Deze interface laat meerdere AUDO-NG-microcontrollers toe om datastreams met elkaar uit te wisselen en is een belangrijke factor voor toekomstige aandrijflijnsystemen op basis van een gedistribueerd multi-microcontroller-informatieplatform.
 
Meer informatie over de AUDO-NG-familie van microcontrollers voor automobieltoepassingen is te vinden op www.infineon.com/audo-ng