Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskeraБеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > blog > Hoeveel weegt een auto -batterij?

Hoeveel weegt een auto -batterij?

Hoewel het gewicht van een auto -batterij mogelijk niet significant invloed heeft op de prestaties van het voertuig in het algemeen, kunnen verschillende soorten voertuigen - zoals personenauto's, SUV's, campers en raceauto's - nog steeds profiteren van een vermindering van het batterijgewicht.

Catalogus

1. Kosteneffectieve inkoop
2. Beschuldigde en moeilijk te vinden inventaris
3. Originele en authentieke inventaris
4. Mensengerichte service
5. Professionele teams

Als gevolg hiervan wordt het begrijpen van het specifieke gewicht van autobatterijen voor veel personen een belangstelling.

Het verminderen van het gewicht van een auto -batterij kan verschillende voordelen bieden, waaronder verbeterde brandstofefficiëntie en verbeterde dynamiek van de handling.Raceauto -teams hebben bijvoorbeeld al lang prioriteit gegeven aan lichtgewicht componenten om snelheid en behendigheid op het circuit te optimaliseren.Deze praktijk benadrukt de tastbare voordelen van het afwerpen van overtollig gewicht in krachtige contexten.

Gewichtsreductiedoelen:

- verhoogde versnelling

- Minimaliseerde ronde tijden

Lichtgewicht batterijen kunnen bijdragen aan deze doelen door de totale massa van het voertuig te verlagen.

In passagiersvoertuigen kan het verminderde gewicht van een batterij leiden tot bescheiden verbeteringen in het brandstofverbruik.Is het de moeite waard om te overwegen voor alledaagse bestuurders?Absoluut, zelfs kleine verbeteringen kunnen zich in de loop van de tijd ophopen en economische en milieuvoordelen bieden.

Strategieën voor het maximaliseren van brandstofefficiëntie:

- Gebruik lichtgewicht materialen

- Gebruik andere brandstofbesparende technieken

Bestuurders die de brandstofefficiëntie willen maximaliseren, kunnen het batterijgewicht beschouwen als onderdeel van een bredere strategie.

SUV's en campers, meestal ontworpen voor nut en comfort, kunnen ook profiteren van lichtere batterijen.Voor deze grotere voertuigen vertaalt elke pondschuur zich naar minder werk voor de motor.

Potentiële voordelen:

- langdurig voertuigleven

- Verminderde uitstoot

Deze overweging is vooral belangrijk voor degenen die vaak lange afstanden afleggen of zware ladingen dragen.

De inzichten van deze gevarieerde toepassingen onderstrepen dat hoewel het batterijgewicht misschien niet de primaire zorg is, het desalniettemin aanzienlijke secundaire voordelen uitbreidt.Zowel autofabrikanten als consumenten moeten de samengestelde effecten herkennen van het verminderen van het batterijgewicht.

Bredere doelen:

- Efficiëntie

- Prestatie

- Duurzaamheid

Fabrikanten en stuurprogramma's kunnen opmerkelijke verbeteringen benutten door het batterijgewicht te beschouwen als een factor die aansluit bij deze bredere doelen.

Soorten autobatterijen en groepsgroottes

De meest voorkomende soorten autobatterijen zijn loodzuur- en lithium-startende batterijen.Gespecialiseerde voertuigen, zoals met multimedia uitgeruste auto's of met lier aangedreven voertuigen, kunnen dual-purpose of diepe cyclusbatterijen gebruiken.Recreatieve voertuigen (campers) gebruiken bijna uitsluitend diepe cyclusbatterijen vanwege hun behoefte aan consistent vermogen gedurende lange periodes.

Inzicht in de verschillen tussen deze batterijtypen kan het onderhoud en de prestaties van het voertuig aanzienlijk beïnvloeden.

Loodzuur batterijen

-Loodzure batterijen zijn al tientallen jaren de industriestandaard vanwege hun betrouwbaarheid en kosteneffectiviteit.

- Deze batterijen worden meestal gebruikt in standaard voertuigen voor interne verbrandingsmotor.

Maar wat maakt loodzuurbatterijen zo betrouwbaar?Hun vermogen om een ​​gestage stroom te bieden en hun robuuste aard maken hen een favoriet bij traditionele autobezitters.

Lithium Startbatterijen

- Omgekeerd bieden lithium beginnende batterijen, hoewel duurder, voordelen zoals lichtgewicht samenstelling, langere levensduur en hogere efficiëntie.

Interessant is dat de acceptatie van lithiumbatterijen in elektrische en hybride voertuigen gestaag toeneemt.

Vooruitgang in technologie en een groeiende focus op duurzaamheid stimuleren deze trend.

Dubbele purpose en diepe cyclusbatterijen

-Batterijen met dubbele doeleinden en diepe cyclus zijn op maat gemaakt voor gespecialiseerde use cases.

- Bijvoorbeeld, de mogelijkheid van een diepe cyclusbatterij om aanhoudende stroom te leveren, maakt het ideaal voor campers en boten.

Ervaren RV -eigenaren delen vaak verhalen over uitgebreide reizen, wat de cruciale rol benadrukt van de levensduur van de batterij en goed onderhoud.

Praktische overwegingen

Het selecteren van het juiste batterijtype en de groepsgrootte is cruciaal voor een optimale voertuigbewerking.

Heb je je ooit afgevraagd waarom de grootte van de batterijgroep zo essentieel is?De grootte van de groep bepaalt de fysieke afmetingen en terminale locaties van de batterij.

Veel voorkomende batterijgroepgroottes

De maten voor auto -batterijgroep variëren aanzienlijk:

- Groep 24

- Groep 34/78

- Groep 35

- Groep 47 (H5, L2, 55L2)

- Groep 48 (H6, L3, 66L3)

- Groep 49 (H8, L5, 88L5)

- Groep 51 en 51R

- Groep 65

- Groep 75

- Groep 94R

De groepsgrootte zorgt voor compatibiliteit in het batterijcompartiment van het voertuig.

Het belang van groepsgrootte

- Auto -mechanica raden vaak aan om de handleiding van het voertuig te controleren of met professionals te raadplegen om de juiste batterijgroepsgrootte te selecteren.

Verkeerde uitlijning in groepsgrootte kan leiden tot installatieproblemen, slechte prestaties of zelfs schade aan het elektrische systeem van het voertuig.

Samenvatting

De keuze van het type auto -batterij en de groepsgrootte wordt beïnvloed door de specifieke vereisten van het voertuig en de praktische ervaringen van de gebruiker.

Gebruikmakend van inzichten van doorgewinterde professionals en het begrijpen van de unieke behoeften van verschillende voertuigtypen kan leiden tot beter geïnformeerde beslissingen en verbeterde voertuigprestaties.

Praktische ervaring, zoals regelmatige onderhoudscontroles en de juiste opslag, dient vaak als hoeksteen voor het maximaliseren van de levensduur van de batterij en efficiëntie.

Auto -batterijgewichtgids

Het gewicht van autobatterijen varieert aanzienlijk op basis van hun type en groepsgrootte.In tegenstelling tot de meest voorkomende batterijen voor loodzure, komen de lithiumbatterijen van de diepe cyclus minder vaak voor.Je zou je misschien afvragen, waarom is dat zo?De verschillen in gewicht tussen verschillende groepen loodzuurbatterijen kunnen aanzienlijk zijn.Om de exacte gewichten te bepalen, is het raadplegen van vergelijkingsgrafieken vrij nuttig.Hier zijn de gewichtsbereiken voor sommige veel voorkomende batterijgroepen:

Batterijgrootte
Loodzuur batterijen
Lithium batterijen
Groep 24 batterijen
43-57 pond;19.5-25.8 kg
19-27 pond;8.6-12.2 kg
Groep 34/78 batterijen
37-51 pond;16.8-23.1 kg
-
Groep 35 batterijen
31-50 pond;14-22.7 kg
13.5-16 lbs;6.2-7.3 kg
Groep 47 (H5, L2, 55L2)
39-41 pond;17.7-18.6 kg
-
Groep 48 (H6, L3, 66L3)
45-54 pond;20.4-24.5 kg
-
Groep 49 (H8, L5, 88L5)
57-63 pond;25,9-28,6 kg
-
Groep 51 en 51R
25-43 pond;11.4-19.5 kg
-
Groep 65 batterijen
45-57 pond;20.4-25.9 kg
26 pond;11,8 kg
Groep 75 batterijen
33-46 lbs;15-20,9 kg
-
Groep 94r -batterijen
52-75 pond;23.6-34 kg
15.4-17.8 lbs;7-8 kg

Groep 24 batterijen

- Vaak gebruikt voor diepe cyclus en dubbele toepassingen.

-Weeg over het algemeen tussen 43-57 pond (~ 19,5-25,8 kilogram).

De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 24 -pack -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Scheikunde
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco m24agm
Diepe kringloop
AGM
80
140
500
625
43.0 lbs;~ 19,5 kg
Battle geboren BB1250
Diepe kringloop
LifePo4
50
120
60a const.
100A 30s
22 pond;9,96 kg
Battle geboren BB1275
Diepe kringloop
LifePo4
75
180
100a const.
200a 30s
27 pond;12.23 kg
Exide Edge FP-AGM24DP
Dubbel doel
AGM
75
145
775
930
50 lbs;~ 22,7 kg
Lifeline GPL-24T
Diepe kringloop
AGM
80
149
550
680
56 pond;25,5 kg
Litime 12v 100ah mini
Diepe kringloop
LifePo4
100
240
100a cont.
250a 5 sec
19 pond;8,6 kg
Mighty Max ML75-12
Diepe kringloop
AGM
77
-
-
-
50.71 lbs;~ 22,97 kg
Mighty Max ML75-12 gel
Diepe kringloop
Gel
75
-
-
-
50,55 pond;22,9 kg
Northstar NSB-AGM24F
Dubbel doel
AGM
76
160
840
1000
57 pond;~ 25,8 kg
Power Sonic PS-12750
Diepe kringloop
AGM
78
-
900A 5S
50,6 lbs;22,9 kg
UPG UB12750
Diepe kringloop
AGM
75
-
-
-
49.1 lbs;~ 22,3 kg
VMAXTANKS FLP24-1265
Diepe kringloop
LifePo4
65
~ 150
65a const.
120a 3s.
15,5 lbs, 7,0 kg
VMAXTANKS MB107-85
Diepe kringloop
AGM
85
170
-
-
55 pond;~ 24,9 kg
VMAXTANKS MR107-85
Diepe kringloop
AGM
85
160
-
700
55 pond;~ 24,9 kg
VMAXTANKS SLR-85
Diepe kringloop
AGM
85
180
-
-
55 pond;~ 24,9 kg
Weize FP12750/TL1275
Diepe kringloop
AGM
77
-
-
-
46 pond;20,9 kg

Groep 34 batterijen

- Geschikt voor diegenen die een lichtere startende batterij nodig hebben.

-Weeg 37-51 pond (~ 16,8-23,1 kilogram).

- Lithiumbatterijen in deze groep zijn aanzienlijk lichter met ongeveer 14 pond (~ 6,3 kilogram).

Model
Type batterij
Scheikunde
Capaciteit
RC
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco 34agm
Beginnend
AGM
60
115
740
-
38,7 lbs;17,4 kg
Banshee 34m
Dubbel doel
Overstroomd
66
100
750
870
37,0 lbs;16,8 kg
Banshee LFP-34M
Dubbel doel
LifePo4
50
~ 120
800
-
13.8 lbs;6.25 kg
Deka 9a34
Dubbel doel
AGM
55
120
750
955
41 pond;18,6 kg
Delphi Bu9034
Beginnend
AGM
55
120
775
-
42.5 lbs;19.3 kg
Diehard 38232
Beginnend
AGM
55
120
775
-
44.5 lbs;20,2 kg
Exide Edge FP-AGM34
Dubbel doel
AGM
60
120
770
-
45.9 lbs;20,8 kg
Interstate MTZ-34
Beginnend
AGM
63
125
800
1000
47 pond;21.3 kg
Interstate MTZ-34R
Beginnend
AGM
63
125
800
1000
47 pond;21.3 kg
Mighty Max ML-Group34
Diepe kringloop
AGM
60
-
-
39.7 lbs;18 kg
Northstar NSB-AGM34
Dubbel doel
AGM
65
134
880
1050
51 pond;23,1 kg
Northstar NSB-AGM34/78
Dubbel doel
AGM
65
134
880
1050
51 pond;23,1 kg
Odyssey 34-PC1500T
Dubbel doel
AGM
68
135
850
1050
49,5 lbs;22,4 kg
Optima Redtop 34
Beginnend
AGM
50
100
800
1000
37,9 pond;17,2 kg
Optima 8016-103 D34M
Dubbel doel
AGM
55
120
750
870
43.5 lbs;19,7 kg
VMAXTANKS XTR34-75
Diepe kringloop
AGM
75
145
-
825*
45.0 lbs;20,4 kg
Weize 34m Dual Doel
Dubbel doel
AGM
55
120
650
780
42.6 lbs;19.3 kg
XS Power D3400 12V 65 AH
Dubbel doel
AGM
65
135
-
1000
47,0 lbs;21.32 kg
XS Power D3400 12V 80AH
Dubbel doel
AGM
80
160
-
1150
50 lbs;22.67 kg

Groep 34/78 Leadzurenbatterijen

-Weeg 37-51 pond (~ 16,8-23,1 kilogram).

De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 34/78 groepsbatterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Celtype
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco 78agm
Beginnend
AGM
60
115
740
890
37,8 lbs;17,2 kg
Bosch Group 78 Platinum
Dubbel doel
AGM
60
120
770
-
43 pond;19,5 kg
Delphi Bu9078 MaxStart
Beginnend
AGM
55
120
775
-
43 pond;19,5 kg
Northstar NSB-AGM34/78
Dubbel doel
AGM
65
134
880
1050
51 pond;23,1 kg
Northstar NSB-AGM78
Dubbel doel
AGM
65
134
880
1050
51 pond;23,1 kg
Odyssey 34/78-PC1500DT
Dubbel doel
AGM
68
135
850
1050
49,5 lbs;22,4 kg
Odyssey 78 PC1500
Dubbel doel
AGM
68
135
850
1050
49,5 lbs;22,4 kg
Odyssey 78-790
Dubbel doel
AGM
61
114
792
990
47.1 lbs;21,4 kg
Optima 8004-003 34/78 Redtop
Beginnend
AGM
50
100
800
1000
38,8 pond;17,6 kg
Optima 8014-045 D34/78 Gele top
Dubbel doel
AGM
55
120
750
870
43.5 lbs;19,7 kg
Optima 8078-109 78 Redtop
Beginnend
AGM
50
100
800
1000
39.5 lbs;17,9 kg

Groep 35 LOOD-OFBATEN

-variëren van 31-50 pond (~ 14-22,7 kilogram).

- Lithiumbatterijen in deze groep wegen ongeveer 16 pond (~ 7,3 kilogram).

De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 35 -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Accu Type
Accu Scheikunde
Ah
RC
CCA
MCA
Gewicht (lbs/kg)
Arc-engel Groep 35
Beginnend
LifePo4
40
~ 96
900
-
16 pond;7.3 kg
Bosch S6523B
Dubbel doel
AGM
53
110
650
780
40 pond;18,1 kg
Delphi Bu9035
Dubbel doel
AGM
50
100
680
-
40 pond;18,1 kg
Diehard 38275
Dubbel doel
AGM
50
100
650
-
42 pond;19,0 kg
Northstar NSB-AGM35
Dubbel doel
AGM
60
115
740
880
49 pond;22,2 kg
Optima 8020-164 35 Redtop
Beginnend
AGM
44
90
720
910
31.7 lbs;14,4 kg
Optima 8040-218 D35 Yellowtop
Dubbel doel
AGM
48
98
620
770
36,4 lbs;16,5 kg
Odyssey 35-PC1400T
Dubbel doel
AGM
65
130
850
950
50 lbs;22,7 kg
Odyssey ODP-AGM35
Dubbel doel
AGM
59
110
675
-
45.9 lbs;20,8 kg
PowerTex PTLG35
Dubbel doel
LifePo4
48
~ 115
430
910
13,5 lbs;6.1 kg
Xing Cell Group 35
Dubbel doel
LifePo4
42
~ 100
500
-
13,6 lbs;6.2 kg

Groep 47 (H5, L2, 55L2) Loodzuurbatterijen

-Heb een gewichtsbereik van 39-41 pond (~ 17,7-18,6 kilogram).

De volgende tabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 47 (H5, L2, 55L2) batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Celtype
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
ACDELCO 47AGM Professional
Beginnend
AGM
60
115
630
-
39.2 lbs;17,8 kg
Acdelco 47agma goud
Beginnend
AGM
60
105
660
-
39.24 pond;17,8 kg
Bosch S6-47 AGM-batterij
Beginnend
AGM
60
100
600
690
39 pond;17,7 kg
Deka 9A47 Intimidator
Dubbel doel
AGM
60
100
600
690
39 pond;17,7 kg
Delphi Bu9047 MaxStart
Beginnend
AGM
60
100
600
-
38,5 lbs;17,5 kg
Interstate groep 47/H5 batterij
Beginnend
Nat/overstroomd
54
100
650
810
32.9 lbs;14,9 kg
Interstate Group 47/H5 AGM Accu
Beginnend
AGM
60
100
650
750
39.2 lbs;17,8 kg
Marxon AGM-L60-MX-batterij
Beginnend
AGM
60
105
660
-
40,97 pond;18,6 kg
Optima DH5 Yellowtop
Dubbel doel
AGM
64
115
700
-
44 pond;20 kg
UPLUS AGM-L60-UP-batterij
Beginnend
AGM
60
105
660
-
40 pond;18,1 kg
Weize Group 47 -batterij
Dubbel doel
AGM
60
100
680
-
41,6 lbs;18,9 kg

Groep 48 (H6, L3, 66L3) Batterijen

-Loodzure versies wegen 45-54 pond (~ 20,4-24,5 kilogram).

De volgende tabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 48 (H6, L3, 66L3) batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Celtype
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco 48agm professional
Beginnend
AGM
70
120
760
-
45,5 lbs;20,6 kg
Deka 9A48 Intimidator
Dubbel doel
AGM
70
120
760
875
45 pond;20,4 kg
Delphi Bu9048 MaxStart
Beginnend
AGM
70
120
760
-
45,5 lbs;20,6 kg
Interstate MTX-48/H6 AGM
Beginnend
AGM
70
-
760
-
45.4 lbs;20,6 kg
Marxon Group 48 H6 L3
Beginnend
AGM
70
120
760
-
46.53 lbs;21.1 kg
Northstar NSB-AGM48
Dubbel doel
AGM
69
135
775
880
48 pond;21,8 kg
Odyssey-batterij 48-720 batterij
Dubbel doel
AGM
69
130
723
842
48 pond;21,8 kg
Optima -batterijen Dh6 Yellowtop
Dubbel doel
AGM
72
140
800
928
54 pond;24,5 kg
UPLUS GROUP 48 Batterij
Beginnend
AGM
70
120
760
-
46.53 lbs;21.1 kg
Weize Group 48 -batterij
Dubbel doel
AGM
70
120
760
-
47,5 lbs;21,5 kg
XS Power D4800
Dubbel doel
AGM
60
120
-
815
47,6 lbs;21,6 kg

Groep 49 (H8, L5, 88L5) Loodzuurbatterijen

-Bereik van 57-63 pond (~ 25,9-28,6 kilogram).

De volgende tabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 49 (H8, L5, 88L5) batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Batterijtype Celtype
Capaciteit (ah) RC (min)
CCA MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco 49agm professional
Beginnend
AGM
95
160
900
-
58,6 lbs;26,6 kg
Bosch S6588B S6 platte plaat AGM Accu
Beginnend
AGM
92
160
850
-
61,9 lbs;28,1 kg
Deka 9AGM49 AGM Intimidator Accu
Beginnend
AGM
92
170
850
975
58,5 lbs;26,5 kg
Delphi Bu9049 MaxStart
Beginnend
AGM
92
170
850
-
58 pond;26,3 kg
Duracell AGM49 -batterij
Beginnend
AGM
92
170
850
975
57,8 pond;26,2 kg
Exide Edge FP-AGML5/49 Flat Plaat AGM
Dubbel doel
AGM
92
160
850
-
59.8 lbs;27,1 kg
Volledige rivier FT890-49
Dubbel doel
AGM
80
168
890
1070
61.1 lbs;27,7 kg
Interstate MTX-49/H8
Beginnend
AGM
95
160
900
1000
59 pond;26,7 kg
Odyssey 49-950 prestaties
Dubbel doel
AGM
94
160
950
1150
62.8 lbs;28,5 kg
Weize Group 49 -batterij
Dubbel doel
AGM
95
160
900
-
56.43 pond;25,56 kg
XS Power D4900
Dubbel doel
AGM
80
169
-
1075
59 pond;26,8 kg

Groep 51/51R loodzure batterijen

-Weeg 25-43 pond (~ 11,4-19,5 kilogram).

- Diepe cyclusbatterijen in deze groep zijn vaak zwaarder.

De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 51/51R -groepsbatterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Celtype
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco ACDB24R
Dubbel doel
AGM
45
70
325
390
29.11 pond;13,2 kg
Deka/East Penn 8amu1r
Beginnend
AGM
-
45
320
400
25 pond;11,3 kg
Delphi Bu9051p MaxStart
Dubbel doel
AGM
46
60
325
390
29,5 lbs;13,4 kg
Optima 8071-167 D51
Dubbel doel
AGM
38
66
450
575
26 pond;11,8 kg
Optima 8073-167 D51R
Dubbel doel
AGM
38
66
450
575
26 pond;11,8 kg
VMAXTANKS SLR60
Diepe kringloop
AGM
60
135
-
-
43 pond;19,5 kg

Groep 65 LOOD-OFBATEN

-variëren van 45-57 pond (~ 20,4-25,9 kilogram).

- Hun lithium -tegenhangers wegen ongeveer 26 pond (~ 11,8 kilogram).

De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 65 -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Celtype
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco 65agm
Dubbel doel
AGM
-
120
750
-
42.5 lbs;19.3 kg
Acdelco 65agmhrc
Dubbel doel
AGM
70
150
775
-
45.8 lbs;20,75 kg
Acdelco 65xagm
Dubbel doel
AGM
74
145
950
-
58 pond;26,3 kg
Bosch S6551B S6
Dubbel doel
AGM
70
140
760
910
54.9 lbs;24,9 kg
Deka 9a65
Dubbel doel
AGM
75
150
775
955
46 pond;20,85 kg
Delphi Bu9065 65
Dubbel doel
AGM
75
150
750
-
47,5 lbs;21,5 kg
Volledige gasklep FT930-65
Dubbel doel
AGM
75
150
930
1070
57,5 lbs;26,1 kg
Northstar NSB-AGM65
Dubbel doel
AGM
69
135
930
1070
55 pond;24,9 kg
Odyssey 65-760
Dubbel doel
AGM
64
129
762
890
49,8 lbs;22,6 kg
Odyssey 65-PC1750T
Dubbel doel
AGM
74
145
950
1070
54 pond;24,5 kg
Renogy RBT100LFP12S-G1
Diepe kringloop
Lithium
100
~ 240
100a max.vervolg.
26 pond;11,8 kg
XS Power D6500
Dubbel doel
AGM
75
150
-
1070
58.3 lbs;26,4 kg

Groep 75 LOOD-OFBATEN

-Weeg tussen 33-46 pond (~ 15-20,9 kilogram).

De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 75 -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Celtype
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Delphi Bu9075dt MaxStart
Beginnend
AGM
60
100
680
-
41,0 lbs;18,6 kg
Odyssey 75-PC1230
Dubbel doel
AGM
55
110
760
815
45,5 lbs;20,6 kg
Odyssey 75/86-PC1230DT
Dubbel doel
AGM
55
110
760
815
45,5 lbs;20,6 kg
Odyssey ODP-AGM7586
Dubbel doel
AGM
49
89
708
760
43.4 lbs;19,7 kg
Optima 8022-091 75/25 Redtop
Beginnend
AGM
44
100
720
910
33.1 lbs;15,0 kg
Optima 8042-218 D75/25 Gele top
Dubbel doel
AGM
48
98
620
770
37,8 lbs;17,2 kg

Groep 94r Leadzurenbatterijen

-variëren van 52-75 pond (~ 23,6-34 kilogram).

- Lithiumbatterijen wegen 17 pond (~ 7,7 kilogram).

De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 94R -groepsbatterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:

Model
Type batterij
Celtype
Capaciteit (ah)
RC (min)
CCA
MCA
Gewicht (pond/kg)
Acdelco 94ragm
Dubbel doel
AGM
80
140
850
-
51,6 lbs;23,4 kg
Deka 9A94R
Dubbel doel
AGM
80
140
800
-
51,5 lbs;23,3 kg
Delphi Bu9094R
Dubbel doel
AGM
80
140
800
-
52 pond;23,6 kg
Exide Edge FP-AGML4/94R
Dubbel doel
AGM
80
140
800
-
53.3 lbs;24,1 kg
Interstate MTX-94R/H7
Beginnend
AGM
80
140
850
1000
52 pond;23,6 kg
Northstar NSB-AGM94R
Dubbel doel
AGM
76
158
840
1030
57 pond;25,8 kg
Odyssey 94R-850
Dubbel doel
AGM
80
150
850
-
54.8 lbs;24,9 kg
Optima DH7 Yellowtop
Dubbel doel
AGM
80
155
880
-
60,5 lbs;27,4 kg
XingCell GH7
Dubbel doel
Lithium
75
180
880
-
17,8 lbs;8.06 kg
Xingcell ph7
Dubbel doel
Lithium
54
~ 130
610
-
15,4 lbs;~ 7 kg

Autoprofessionals beschouwen deze gewichtspecificaties vaak bij het aanbevelen van batterijen voor specifieke voertuigtoepassingen.Waarom zouden lichtere batterijen bijvoorbeeld de voorkeur hebben voor prestatieauto's?Het is om het totale voertuiggewicht te verminderen en de efficiëntie te verbeteren.Omgekeerd worden zwaardere diepe cyclusbatterijen gekozen vanwege hun duurzaamheid en aanhoudende stroomafgifte, vooral in toepassingen zoals recreatieve voertuigen.

Door observaties in de praktijk is opgemerkt dat hoewel lithiumbatterijen aanzienlijke gewichtsbesparingen bieden, hun kosten- en prestatiekenmerken variëren afhankelijk van de toepassing.Is deze afweging het waard?Gebruikers moeten deze factoren zorgvuldig wegen - niet alleen het gewicht, maar ook de levensduur, laadcapaciteit en de algehele betrouwbaarheid bij het selecteren van een batterij.

Samenvattend kan het begrijpen van de gewichtsvariaties tussen verschillende batterijgroepen voertuigeigenaren en professionals begeleiden bij het nemen van geïnformeerde beslissingen die aansluiten bij hun specifieke behoeften.De keuze tussen loodzuur- en lithiumtypen hangt ook af van praktische overwegingen zoals kostenefficiëntie, applicatie-eisen en prestatievoorkeuren in real-world scenario's.

Het gewicht van hybride autobatterijen

Hybride voertuigen worden meestal geleverd met twee batterijen: een om de interne verbrandingsmotor te starten en een andere voor elektrische voortstuwing.De Toyota Prius, een standaard hybride, gebruikt ongeveer 80-100 kg nikkel-metaalhydride (NIMH) batterijen.Waarom gebruikt de Ford Fusion Hybrid slechts 50-60 kg lithium-ion (Li-ion) batterijen?Lithium-ionbatterijen zijn lichter en bieden een betere energiedichtheid.Vroege modellen van de Honda Civic Hybrid gebruikten 45-50 kg NIMH-batterijen maar gaven later over naar Li-ion, die profiteerden van de vermindering van het gewicht.Ondertussen omvat de Chevrolet Malibu -hybride een batterij met een gewicht van ongeveer 80 kg.

Plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV's) hebben grotere batterijen die hun prestaties en efficiëntie aanzienlijk beïnvloeden.Bijvoorbeeld:

- De Toyota Prius Prime heeft een batterij met een gewicht van ongeveer 120 kg.

- De batterij van de Chevrolet Volt weegt 198 kg.

- De batterij van de Ford Fusion Energi is ongeveer 120 kg.

- De batterij van de Hyundai Ioniq weegt ongeveer 100 kg.

- Zowel de BMW X5 XDRIVE45E als de Chrysler Pacifica Hybrid hebben batterijen die elk ongeveer 150 kg wegen.

Deze gewichten beïnvloeden direct de hantering, brandstofefficiëntie en prestaties van het voertuig, gezien het extra gewicht en de energieopslagcapaciteit.

Het gewicht van hybride voertuigbatterijen is een belangrijke factor die de energie -efficiëntie, hantering en algehele prestaties beïnvloedt.De beweging van de industrie om batterijgewichten te verminderen, zoals de verschuiving van NIMH naar Li-ion in de Honda Civic Hybrid, is een bewijs van dit belang.Waarom is een lager batterijgewicht gunstig?Het verbetert de rijervaring door de energie -efficiëntie te verbeteren en de voertuigmassa te verminderen.

Automotive engineering onderstreept de behoefte aan optimale gewichtsverdeling bij auto -ontwerp.Een lager zwaartepunt, bereikt door strategische plaatsing van lichtere batterijen, kan de stabiliteit en het hanteren van voertuigen aanzienlijk verbeteren.Deze benadering is duidelijk in auto's zoals de Ford Fusion Hybrid en de Hyundai Ioniq.Wat gebeurt er wanneer gewichtsverdeling is geoptimaliseerd?Verbeterde stabiliteit en betere afhandelingseigenschappen ontstaan, waardoor het rijden leuker wordt.

Vanuit een energiebeheerperspectief breiden lichtere batterijen het elektrische bereik van hybriden en pHEV's uit en verbeteren de brandstofefficiëntie.Er bestaat een directe correlatie tussen verminderd batterijgewicht en een verbeterd brandstofverbruik.Uit een onderzoek bleek bijvoorbeeld dat elke kilogramvermindering van het batterijgewicht merkbaar het brandstofverbruik verbetert.Wat betekent dit voor toekomstige ontwikkelingen?Continue vooruitgang in batterijtechnologie en materialen zijn essentieel.

De integratie van lichtere en efficiëntere batterijen heeft diep invloed op de prestaties van hybride en PHEV -voertuigen.Innovaties in batterijtechnologie, zoals te zien in modellen zoals de Toyota Prius Prime en Hyundai Ioniq, leiden tot een verbeterd brandstofverbruik en algehele voertuigprestaties.Deze voortdurende drang naar gewichtoptimalisatie is een voorbeeld van de toewijding van de auto -industrie aan efficiëntere en plezierige rij -ervaringen.

Gewicht van batterijen van elektrische voertuigen

Het gewicht van de batterijen voor elektrische voertuigen (EV) heeft een aanzienlijk invloed op de totale massa, prestaties en efficiëntie van het voertuig.

- De batterij van Tesla Model S weegt ongeveer 540 kilogram met een capaciteit van 85 kWh.

- De batterij van de Chevrolet Bolt EV weegt 435 kilogram en heeft een capaciteit van 62,2 kWh.

- De batterij van de Hyundai Kona Electric weegt 452 kilogram met een capaciteit van 67,5 kWh.

- De batterij van de Hyundai Ioniq Electric weegt 359 kilogram, waarbij de versie een kachel ontbreekt met een capaciteit van 40,4 kWh.

-De Kia E-Soul en E-Niro hebben beide batterijen met een gewicht van 457 kilogram met een capaciteit van 67,5 kWh.

- De Jaguar I-Pace-batterij weegt 603 kilogram met een capaciteit van 90 kWh.

- De batterij van de Mercedes-Benz EQC weegt 652 kilogram, met 85 kWh.

- De Audi E-Tron 55 Quattro heeft een batterij met een gewicht van ongeveer 700 kilogram met een capaciteit van 95 kWh.

- Ten slotte weegt de Batterij van Porsche Taycan Turbo 630 kilogram en heeft een capaciteit van 93,4 kWh.

Menselijke ervaringen met deze EV's weerspiegelen een kritische observatie: kopers beschouwen vaak de balans tussen batterijgewicht, capaciteit en de daaruit voortvloeiende impact op de rijdynamiek en het bereik.

Hoewel het uitgebreide bereik van Tesla bijvoorbeeld aantrekkelijk is, melden sommige gebruikers dat het Heftier -gewicht beïnvloedt om de omgang met strakkere manoeuvres te beïnvloeden.

Heb je je ooit afgevraagd waarom zwaardere batterijen de behandeling kunnen beïnvloeden?Het is iets dat velen over het hoofd zien totdat ze daadwerkelijk het voertuig besturen.

Rimac Nevera

De krachtige elektrische supercar Rimac Nevera heeft een indrukwekkende batterijcapaciteit van 120 kWh.

- Samengesteld uit 6.960 cilindrische 21700 -cellen, weegt het tot een aanzienlijk 1,4 MW.

- De unieke H-vormige batterijstructuur is geïntegreerd in het chassis, het verbeteren van de lichaamsstijfheid en het handhaven van een laag zwaartepunt.

- Deze krachtige batterijopstelling maakt stellaire prestatiefiguren mogelijk, zoals versnellen van 0 tot 100 km/u in slechts 1,97 seconden en het bereiken van een topsnelheid van 412 km/u.

Het onderzoeken van de integratie van NEVERA van batterijtechnologie onthult een vitale evolutie in EV -ontwerp.Het is fascinerend hoe de prestaties niet alleen afhankelijk zijn van de capaciteit van de batterij, maar evenzeer op zijn plaatsing en integratie in de structuur van het voertuig.

Autoliefhebbers en professionals merken vaak op dat de nooit illustreert hoe strategische batterij -integratie zowel vermogen als evenwichtige handling kan leveren, een principe dat nu het ontwerp van moderne elektrische supercars beïnvloedt.

Concluderend speelt het gewicht van EV -batterijen een cruciale rol in de algemene voertuigprestaties.Dit heeft direct invloed op kritieke factoren zoals bereik-, hanterings- en rij -dynamiek.

Hoewel een verhoogde capaciteit meestal meer gewicht betekent, kunnen de vooruitgang in batterijtechnologie en voertuigontwerp deze effecten verminderen, zoals aangetoond door de Rimac Nevera.Deze evoluerende integratie van batterijsystemen toont de voortdurende balans tussen het bereiken van hogere prestatiemogelijkheden en het handhaven van efficiënte en dynamische voertuigbehandeling.

Ten slotte

Maakt het gewicht van een batterij echt uit bij het dagelijkse gebruik van passagiersvoertuigen?Je zou kunnen zeggen dat het dat niet doet, maar lichtere lithiumbatterijen kunnen de prestaties inderdaad stimuleren in gespecialiseerde situaties.Stel je een snelle racen voor of de sensatie van hoogwaardige rijden waar elke kilogram aftelt;Hier kan een lichtere batterij subtiele verbeteringen in versnelling en behandeling bieden.Zou dit een over het hoofd gezien geheim kunnen zijn voor competitieve raceteams?Bovendien zijn deze lichtere batterijen niet alleen voor speed -demonen - ze kunnen ook de efficiëntie en het bereik van elektrische voertuigen (EV's) verbeteren.Deze verbetering vertaalt zich in minder energie die nodig is om de auto zelf te verplaatsen, een overwinning voor iedereen die zich zorgen maakt over energieverbruik.

Nu, kijkend naar de horizon, kan de auto-industrie heel goed draaien naar plug-in hybride voertuigen (PHEV's) of waterstofbrandstofcelvoertuigen (FCV's).Wat maakt deze alternatieven intrigerend?Ten eerste hebben ze een superieure energiedichtheid en bieden ze de verleidelijke belofte van snellere tankmogelijkheden in vergelijking met traditionele batterijen.Denk na over de tijd die u doorbrengt bij een oplaadstation - wat als deze keer drastisch kan worden verminderd?In het bijzonder brengen waterstofbrandstofcelvoertuigen deze droom dichter bij de realiteit door de zeurende kwestie van lange laadtijden aan te pakken die verband houden met conventionele EV's.Deze unieke mogelijkheid maakt FCV's ideaal voor langeafstandsreizen of commercieel gebruik, zoals logistiek, waarbij het minimaliseren van downtime niet alleen een voordeel is, maar een noodzaak.

In echte toepassingen hebben vlootoperators al aanzienlijke voordelen behaald door het aannemen van PHEV's en FCV's.Lagere brandstofkosten en lagere uitstoot zijn slechts het topje van de ijsberg.Door deze geavanceerde aandrijflijnen te integreren, kunnen bedrijven hun milieu -voetafdruk verkleinen en tegelijkertijd een concurrentievoordeel krijgen door operationele efficiëntie.Wat drijft deze verschuiving nog verder?Regeringen over de hele wereld ondersteunen deze overgang met verschillende prikkels en voorschriften, waardoor een vruchtbare grond ontstaat voor innovatie in voertuigaandrijvingstechnologieën om te floreren.

Terwijl het gewicht van een batterij een cruciale rol speelt in specifieke krachtige scenario's, is de toekomst van automobieltechnologie waarschijnlijk in het omarmen van hoge energie-dichtheid en snelle alternatieven.Hybride en waterstofbrandstoftechnologieën kunnen heel goed het antwoord zijn op veel voorkomende problemen zoals bereikangst, koolstofvoetafdrukken en de steeds evoluerende eisen van modern transport.Zou deze dubbele aanpak de blauwdruk kunnen zijn voor de toekomst van mobiliteit?

Gerelateerde blog