Als gevolg hiervan wordt het begrijpen van het specifieke gewicht van autobatterijen voor veel personen een belangstelling.
Het verminderen van het gewicht van een auto -batterij kan verschillende voordelen bieden, waaronder verbeterde brandstofefficiëntie en verbeterde dynamiek van de handling.Raceauto -teams hebben bijvoorbeeld al lang prioriteit gegeven aan lichtgewicht componenten om snelheid en behendigheid op het circuit te optimaliseren.Deze praktijk benadrukt de tastbare voordelen van het afwerpen van overtollig gewicht in krachtige contexten.
Gewichtsreductiedoelen:
- verhoogde versnelling
- Minimaliseerde ronde tijden
Lichtgewicht batterijen kunnen bijdragen aan deze doelen door de totale massa van het voertuig te verlagen.
In passagiersvoertuigen kan het verminderde gewicht van een batterij leiden tot bescheiden verbeteringen in het brandstofverbruik.Is het de moeite waard om te overwegen voor alledaagse bestuurders?Absoluut, zelfs kleine verbeteringen kunnen zich in de loop van de tijd ophopen en economische en milieuvoordelen bieden.
Strategieën voor het maximaliseren van brandstofefficiëntie:
- Gebruik lichtgewicht materialen
- Gebruik andere brandstofbesparende technieken
Bestuurders die de brandstofefficiëntie willen maximaliseren, kunnen het batterijgewicht beschouwen als onderdeel van een bredere strategie.
SUV's en campers, meestal ontworpen voor nut en comfort, kunnen ook profiteren van lichtere batterijen.Voor deze grotere voertuigen vertaalt elke pondschuur zich naar minder werk voor de motor.
Potentiële voordelen:
- langdurig voertuigleven
- Verminderde uitstoot
Deze overweging is vooral belangrijk voor degenen die vaak lange afstanden afleggen of zware ladingen dragen.
De inzichten van deze gevarieerde toepassingen onderstrepen dat hoewel het batterijgewicht misschien niet de primaire zorg is, het desalniettemin aanzienlijke secundaire voordelen uitbreidt.Zowel autofabrikanten als consumenten moeten de samengestelde effecten herkennen van het verminderen van het batterijgewicht.
Bredere doelen:
- Efficiëntie
- Prestatie
- Duurzaamheid
Fabrikanten en stuurprogramma's kunnen opmerkelijke verbeteringen benutten door het batterijgewicht te beschouwen als een factor die aansluit bij deze bredere doelen.
De meest voorkomende soorten autobatterijen zijn loodzuur- en lithium-startende batterijen.Gespecialiseerde voertuigen, zoals met multimedia uitgeruste auto's of met lier aangedreven voertuigen, kunnen dual-purpose of diepe cyclusbatterijen gebruiken.Recreatieve voertuigen (campers) gebruiken bijna uitsluitend diepe cyclusbatterijen vanwege hun behoefte aan consistent vermogen gedurende lange periodes.
Inzicht in de verschillen tussen deze batterijtypen kan het onderhoud en de prestaties van het voertuig aanzienlijk beïnvloeden.
-Loodzure batterijen zijn al tientallen jaren de industriestandaard vanwege hun betrouwbaarheid en kosteneffectiviteit.
- Deze batterijen worden meestal gebruikt in standaard voertuigen voor interne verbrandingsmotor.
Maar wat maakt loodzuurbatterijen zo betrouwbaar?Hun vermogen om een gestage stroom te bieden en hun robuuste aard maken hen een favoriet bij traditionele autobezitters.
- Omgekeerd bieden lithium beginnende batterijen, hoewel duurder, voordelen zoals lichtgewicht samenstelling, langere levensduur en hogere efficiëntie.
Interessant is dat de acceptatie van lithiumbatterijen in elektrische en hybride voertuigen gestaag toeneemt.
Vooruitgang in technologie en een groeiende focus op duurzaamheid stimuleren deze trend.
-Batterijen met dubbele doeleinden en diepe cyclus zijn op maat gemaakt voor gespecialiseerde use cases.
- Bijvoorbeeld, de mogelijkheid van een diepe cyclusbatterij om aanhoudende stroom te leveren, maakt het ideaal voor campers en boten.
Ervaren RV -eigenaren delen vaak verhalen over uitgebreide reizen, wat de cruciale rol benadrukt van de levensduur van de batterij en goed onderhoud.
Het selecteren van het juiste batterijtype en de groepsgrootte is cruciaal voor een optimale voertuigbewerking.
Heb je je ooit afgevraagd waarom de grootte van de batterijgroep zo essentieel is?De grootte van de groep bepaalt de fysieke afmetingen en terminale locaties van de batterij.
De maten voor auto -batterijgroep variëren aanzienlijk:
- Groep 24
- Groep 34/78
- Groep 35
- Groep 47 (H5, L2, 55L2)
- Groep 48 (H6, L3, 66L3)
- Groep 49 (H8, L5, 88L5)
- Groep 51 en 51R
- Groep 65
- Groep 75
- Groep 94R
De groepsgrootte zorgt voor compatibiliteit in het batterijcompartiment van het voertuig.
- Auto -mechanica raden vaak aan om de handleiding van het voertuig te controleren of met professionals te raadplegen om de juiste batterijgroepsgrootte te selecteren.
Verkeerde uitlijning in groepsgrootte kan leiden tot installatieproblemen, slechte prestaties of zelfs schade aan het elektrische systeem van het voertuig.
De keuze van het type auto -batterij en de groepsgrootte wordt beïnvloed door de specifieke vereisten van het voertuig en de praktische ervaringen van de gebruiker.
Gebruikmakend van inzichten van doorgewinterde professionals en het begrijpen van de unieke behoeften van verschillende voertuigtypen kan leiden tot beter geïnformeerde beslissingen en verbeterde voertuigprestaties.
Praktische ervaring, zoals regelmatige onderhoudscontroles en de juiste opslag, dient vaak als hoeksteen voor het maximaliseren van de levensduur van de batterij en efficiëntie.
Het gewicht van autobatterijen varieert aanzienlijk op basis van hun type en groepsgrootte.In tegenstelling tot de meest voorkomende batterijen voor loodzure, komen de lithiumbatterijen van de diepe cyclus minder vaak voor.Je zou je misschien afvragen, waarom is dat zo?De verschillen in gewicht tussen verschillende groepen loodzuurbatterijen kunnen aanzienlijk zijn.Om de exacte gewichten te bepalen, is het raadplegen van vergelijkingsgrafieken vrij nuttig.Hier zijn de gewichtsbereiken voor sommige veel voorkomende batterijgroepen:
Batterijgrootte |
Loodzuur batterijen |
Lithium batterijen |
Groep 24 batterijen |
43-57 pond;19.5-25.8 kg |
19-27 pond;8.6-12.2 kg |
Groep 34/78 batterijen |
37-51 pond;16.8-23.1 kg |
- |
Groep 35 batterijen |
31-50 pond;14-22.7 kg |
13.5-16 lbs;6.2-7.3 kg |
Groep 47 (H5, L2, 55L2) |
39-41 pond;17.7-18.6 kg |
- |
Groep 48 (H6, L3, 66L3) |
45-54 pond;20.4-24.5 kg |
- |
Groep 49 (H8, L5, 88L5) |
57-63 pond;25,9-28,6 kg |
- |
Groep 51 en 51R |
25-43 pond;11.4-19.5 kg |
- |
Groep 65 batterijen |
45-57 pond;20.4-25.9 kg |
26 pond;11,8 kg |
Groep 75 batterijen |
33-46 lbs;15-20,9 kg |
- |
Groep 94r -batterijen |
52-75 pond;23.6-34 kg |
15.4-17.8 lbs;7-8 kg |
- Vaak gebruikt voor diepe cyclus en dubbele toepassingen.
-Weeg over het algemeen tussen 43-57 pond (~ 19,5-25,8 kilogram).
De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 24 -pack -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Scheikunde |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco m24agm |
Diepe kringloop AGM |
80 140 |
500 625 |
43.0 lbs;~ 19,5 kg |
Battle geboren BB1250 |
Diepe kringloop LifePo4 |
50 120 |
60a const. 100A 30s |
22 pond;9,96 kg |
Battle geboren BB1275 |
Diepe kringloop LifePo4 |
75 180 |
100a const. 200a 30s |
27 pond;12.23 kg |
Exide Edge FP-AGM24DP |
Dubbel doel AGM |
75 145 |
775 930 |
50 lbs;~ 22,7 kg |
Lifeline GPL-24T |
Diepe kringloop AGM |
80 149 |
550 680 |
56 pond;25,5 kg |
Litime 12v 100ah mini |
Diepe kringloop LifePo4 |
100 240 |
100a cont. 250a 5 sec |
19 pond;8,6 kg |
Mighty Max ML75-12 |
Diepe kringloop AGM |
77 - |
- - |
50.71 lbs;~ 22,97 kg |
Mighty Max ML75-12 gel |
Diepe kringloop Gel |
75 - |
- - |
50,55 pond;22,9 kg |
Northstar NSB-AGM24F |
Dubbel doel AGM |
76 160 |
840 1000 |
57 pond;~ 25,8 kg |
Power Sonic PS-12750 |
Diepe kringloop AGM |
78 - |
900A 5S |
50,6 lbs;22,9 kg |
UPG UB12750 |
Diepe kringloop AGM |
75 - |
- - |
49.1 lbs;~ 22,3 kg |
VMAXTANKS FLP24-1265 |
Diepe kringloop LifePo4 |
65 ~ 150 |
65a const. 120a 3s. |
15,5 lbs, 7,0 kg |
VMAXTANKS MB107-85 |
Diepe kringloop AGM |
85 170 |
- - |
55 pond;~ 24,9 kg |
VMAXTANKS MR107-85 |
Diepe kringloop AGM |
85 160 |
- 700 |
55 pond;~ 24,9 kg |
VMAXTANKS SLR-85 |
Diepe kringloop AGM |
85 180 |
- - |
55 pond;~ 24,9 kg |
Weize FP12750/TL1275 |
Diepe kringloop AGM |
77 - |
- - |
46 pond;20,9 kg |
- Geschikt voor diegenen die een lichtere startende batterij nodig hebben.
-Weeg 37-51 pond (~ 16,8-23,1 kilogram).
- Lithiumbatterijen in deze groep zijn aanzienlijk lichter met ongeveer 14 pond (~ 6,3 kilogram).
Model |
Type batterij Scheikunde |
Capaciteit RC |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco 34agm |
Beginnend AGM |
60 115 |
740 - |
38,7 lbs;17,4 kg |
Banshee 34m
|
Dubbel doel Overstroomd |
66 100 |
750 870 |
37,0 lbs;16,8 kg |
Banshee LFP-34M |
Dubbel doel LifePo4 |
50 ~ 120 |
800 - |
13.8 lbs;6.25 kg |
Deka 9a34 |
Dubbel doel AGM |
55 120 |
750 955 |
41 pond;18,6 kg |
Delphi Bu9034 |
Beginnend AGM |
55 120 |
775 - |
42.5 lbs;19.3 kg |
Diehard 38232 |
Beginnend AGM |
55 120 |
775 - |
44.5 lbs;20,2 kg |
Exide Edge FP-AGM34 |
Dubbel doel AGM |
60 120 |
770 - |
45.9 lbs;20,8 kg |
Interstate MTZ-34 |
Beginnend AGM |
63 125 |
800 1000 |
47 pond;21.3 kg |
Interstate MTZ-34R |
Beginnend AGM |
63 125 |
800 1000 |
47 pond;21.3 kg |
Mighty Max ML-Group34 |
Diepe kringloop AGM |
60 - |
- |
39.7 lbs;18 kg |
Northstar NSB-AGM34 |
Dubbel doel AGM |
65 134 |
880 1050 |
51 pond;23,1 kg |
Northstar NSB-AGM34/78 |
Dubbel doel AGM |
65 134 |
880 1050 |
51 pond;23,1 kg |
Odyssey 34-PC1500T |
Dubbel doel AGM |
68 135 |
850 1050 |
49,5 lbs;22,4 kg |
Optima Redtop 34 |
Beginnend AGM |
50 100 |
800 1000 |
37,9 pond;17,2 kg |
Optima 8016-103 D34M |
Dubbel doel AGM |
55 120 |
750 870 |
43.5 lbs;19,7 kg |
VMAXTANKS XTR34-75 |
Diepe kringloop AGM |
75 145 |
- 825* |
45.0 lbs;20,4 kg |
Weize 34m Dual Doel |
Dubbel doel AGM |
55 120 |
650 780 |
42.6 lbs;19.3 kg |
XS Power D3400 12V 65 AH |
Dubbel doel AGM |
65 135 |
- 1000 |
47,0 lbs;21.32 kg |
XS Power D3400 12V 80AH |
Dubbel doel AGM |
80 160 |
- 1150 |
50 lbs;22.67 kg |
-Weeg 37-51 pond (~ 16,8-23,1 kilogram).
De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 34/78 groepsbatterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco 78agm |
Beginnend AGM |
60 115 |
740 890 |
37,8 lbs;17,2 kg |
Bosch Group 78 Platinum |
Dubbel doel AGM |
60 120 |
770 - |
43 pond;19,5 kg |
Delphi Bu9078 MaxStart |
Beginnend AGM |
55 120 |
775 - |
43 pond;19,5 kg |
Northstar NSB-AGM34/78 |
Dubbel doel AGM |
65 134 |
880 1050 |
51 pond;23,1 kg |
Northstar NSB-AGM78 |
Dubbel doel AGM |
65 134 |
880 1050 |
51 pond;23,1 kg |
Odyssey 34/78-PC1500DT |
Dubbel doel AGM |
68 135 |
850 1050 |
49,5 lbs;22,4 kg |
Odyssey 78 PC1500 |
Dubbel doel AGM |
68 135 |
850 1050 |
49,5 lbs;22,4 kg |
Odyssey 78-790 |
Dubbel doel AGM |
61 114 |
792 990 |
47.1 lbs;21,4 kg |
Optima 8004-003 34/78 Redtop |
Beginnend AGM |
50 100 |
800 1000 |
38,8 pond;17,6 kg |
Optima 8014-045 D34/78
Gele top |
Dubbel doel AGM |
55 120 |
750 870 |
43.5 lbs;19,7 kg |
Optima 8078-109 78 Redtop |
Beginnend AGM |
50 100 |
800 1000 |
39.5 lbs;17,9 kg |
-variëren van 31-50 pond (~ 14-22,7 kilogram).
- Lithiumbatterijen in deze groep wegen ongeveer 16 pond (~ 7,3 kilogram).
De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 35 -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Accu
Type Accu Scheikunde |
Ah RC |
CCA MCA |
Gewicht
(lbs/kg) |
Arc-engel Groep 35 |
Beginnend LifePo4 |
40 ~ 96 |
900 - |
16 pond;7.3 kg |
Bosch S6523B |
Dubbel doel AGM |
53 110 |
650 780 |
40 pond;18,1 kg |
Delphi Bu9035 |
Dubbel doel AGM |
50 100 |
680 - |
40 pond;18,1 kg |
Diehard 38275 |
Dubbel doel AGM |
50 100 |
650 - |
42 pond;19,0 kg |
Northstar NSB-AGM35 |
Dubbel doel AGM |
60 115 |
740 880 |
49 pond;22,2 kg |
Optima 8020-164 35 Redtop |
Beginnend AGM |
44 90 |
720 910 |
31.7 lbs;14,4 kg |
Optima 8040-218 D35 Yellowtop |
Dubbel doel AGM |
48 98 |
620 770 |
36,4 lbs;16,5 kg |
Odyssey 35-PC1400T |
Dubbel doel AGM |
65 130 |
850 950 |
50 lbs;22,7 kg |
Odyssey ODP-AGM35 |
Dubbel doel AGM |
59 110 |
675 - |
45.9 lbs;20,8 kg |
PowerTex PTLG35 |
Dubbel doel LifePo4 |
48 ~ 115 |
430 910 |
13,5 lbs;6.1 kg |
Xing Cell Group 35 |
Dubbel doel LifePo4 |
42 ~ 100 |
500 - |
13,6 lbs;6.2 kg |
-Heb een gewichtsbereik van 39-41 pond (~ 17,7-18,6 kilogram).
De volgende tabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 47 (H5, L2, 55L2) batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
ACDELCO 47AGM Professional |
Beginnend AGM |
60 115 |
630 - |
39.2 lbs;17,8 kg |
Acdelco 47agma goud |
Beginnend AGM |
60 105 |
660 - |
39.24 pond;17,8 kg |
Bosch S6-47 AGM-batterij |
Beginnend AGM |
60 100 |
600 690 |
39 pond;17,7 kg |
Deka 9A47 Intimidator |
Dubbel doel AGM |
60 100 |
600 690 |
39 pond;17,7 kg |
Delphi Bu9047 MaxStart |
Beginnend AGM |
60 100 |
600 - |
38,5 lbs;17,5 kg |
Interstate groep 47/H5 batterij |
Beginnend Nat/overstroomd |
54 100 |
650 810 |
32.9 lbs;14,9 kg |
Interstate Group 47/H5 AGM
Accu |
Beginnend AGM |
60 100 |
650 750 |
39.2 lbs;17,8 kg |
Marxon AGM-L60-MX-batterij |
Beginnend AGM |
60 105 |
660 - |
40,97 pond;18,6 kg |
Optima DH5 Yellowtop |
Dubbel doel AGM |
64 115 |
700 - |
44 pond;20 kg |
UPLUS AGM-L60-UP-batterij |
Beginnend AGM |
60 105 |
660 - |
40 pond;18,1 kg |
Weize Group 47 -batterij |
Dubbel doel AGM |
60 100 |
680 - |
41,6 lbs;18,9 kg
|
-Loodzure versies wegen 45-54 pond (~ 20,4-24,5 kilogram).
De volgende tabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 48 (H6, L3, 66L3) batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco 48agm professional |
Beginnend AGM |
70 120 |
760 - |
45,5 lbs;20,6 kg |
Deka 9A48 Intimidator |
Dubbel doel AGM |
70 120 |
760 875 |
45 pond;20,4 kg |
Delphi Bu9048 MaxStart |
Beginnend AGM |
70 120 |
760 - |
45,5 lbs;20,6 kg |
Interstate MTX-48/H6 AGM |
Beginnend AGM |
70 - |
760 - |
45.4 lbs;20,6 kg |
Marxon Group 48 H6 L3 |
Beginnend AGM |
70 120 |
760 - |
46.53 lbs;21.1 kg |
Northstar NSB-AGM48 |
Dubbel doel AGM |
69 135 |
775 880 |
48 pond;21,8 kg |
Odyssey-batterij 48-720 batterij |
Dubbel doel AGM |
69 130 |
723 842 |
48 pond;21,8 kg |
Optima -batterijen Dh6 Yellowtop |
Dubbel doel AGM |
72 140 |
800 928 |
54 pond;24,5 kg |
UPLUS GROUP 48 Batterij |
Beginnend AGM |
70 120 |
760 - |
46.53 lbs;21.1 kg |
Weize Group 48 -batterij |
Dubbel doel AGM |
70 120 |
760 - |
47,5 lbs;21,5 kg |
XS Power D4800 |
Dubbel doel AGM |
60 120 |
- 815 |
47,6 lbs;21,6 kg |
-Bereik van 57-63 pond (~ 25,9-28,6 kilogram).
De volgende tabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 49 (H8, L5, 88L5) batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Batterijtype Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco 49agm professional |
Beginnend AGM |
95 160 |
900 - |
58,6 lbs;26,6 kg |
Bosch S6588B S6 platte plaat AGM
Accu |
Beginnend AGM |
92 160 |
850 - |
61,9 lbs;28,1 kg |
Deka 9AGM49 AGM Intimidator
Accu |
Beginnend AGM |
92 170 |
850 975 |
58,5 lbs;26,5 kg |
Delphi Bu9049 MaxStart |
Beginnend AGM |
92 170 |
850 - |
58 pond;26,3 kg |
Duracell AGM49 -batterij |
Beginnend AGM |
92 170 |
850 975 |
57,8 pond;26,2 kg |
Exide Edge FP-AGML5/49 Flat
Plaat AGM |
Dubbel doel AGM |
92 160 |
850 - |
59.8 lbs;27,1 kg |
Volledige rivier FT890-49 |
Dubbel doel AGM |
80 168 |
890 1070 |
61.1 lbs;27,7 kg |
Interstate MTX-49/H8 |
Beginnend AGM |
95 160 |
900 1000 |
59 pond;26,7 kg |
Odyssey 49-950 prestaties |
Dubbel doel AGM |
94 160 |
950 1150 |
62.8 lbs;28,5 kg |
Weize Group 49 -batterij |
Dubbel doel AGM |
95 160 |
900 - |
56.43 pond;25,56 kg |
XS Power D4900 |
Dubbel doel AGM |
80 169 |
- 1075 |
59 pond;26,8 kg |
-Weeg 25-43 pond (~ 11,4-19,5 kilogram).
- Diepe cyclusbatterijen in deze groep zijn vaak zwaarder.
De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 51/51R -groepsbatterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco ACDB24R |
Dubbel doel AGM |
45 70 |
325 390 |
29.11 pond;13,2 kg |
Deka/East
Penn 8amu1r |
Beginnend AGM |
- 45 |
320 400 |
25 pond;11,3 kg |
Delphi Bu9051p MaxStart |
Dubbel doel AGM |
46 60 |
325 390 |
29,5 lbs;13,4 kg |
Optima 8071-167 D51 |
Dubbel doel AGM |
38 66 |
450 575 |
26 pond;11,8 kg |
Optima 8073-167 D51R |
Dubbel doel AGM |
38 66 |
450 575 |
26 pond;11,8 kg |
VMAXTANKS SLR60 |
Diepe kringloop AGM |
60 135 |
- - |
43 pond;19,5 kg |
-variëren van 45-57 pond (~ 20,4-25,9 kilogram).
- Hun lithium -tegenhangers wegen ongeveer 26 pond (~ 11,8 kilogram).
De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 65 -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco 65agm |
Dubbel doel AGM |
- 120 |
750 - |
42.5 lbs;19.3 kg |
Acdelco 65agmhrc |
Dubbel doel AGM |
70 150 |
775 - |
45.8 lbs;20,75 kg |
Acdelco 65xagm |
Dubbel doel AGM |
74 145 |
950 - |
58 pond;26,3 kg |
Bosch S6551B S6 |
Dubbel doel AGM |
70 140 |
760 910 |
54.9 lbs;24,9 kg |
Deka 9a65 |
Dubbel doel AGM |
75 150 |
775 955 |
46 pond;20,85 kg |
Delphi Bu9065 65 |
Dubbel doel AGM |
75 150 |
750 - |
47,5 lbs;21,5 kg |
Volledige gasklep FT930-65 |
Dubbel doel AGM |
75 150 |
930 1070 |
57,5 lbs;26,1 kg |
Northstar NSB-AGM65 |
Dubbel doel AGM |
69 135 |
930 1070 |
55 pond;24,9 kg |
Odyssey 65-760 |
Dubbel doel AGM |
64 129 |
762 890 |
49,8 lbs;22,6 kg |
Odyssey 65-PC1750T |
Dubbel doel AGM |
74 145 |
950 1070 |
54 pond;24,5 kg |
Renogy RBT100LFP12S-G1 |
Diepe kringloop Lithium |
100 ~ 240 |
100a max.vervolg. |
26 pond;11,8 kg |
XS Power D6500 |
Dubbel doel AGM |
75 150 |
- 1070 |
58.3 lbs;26,4 kg |
-Weeg tussen 33-46 pond (~ 15-20,9 kilogram).
De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire Group 75 -batterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Delphi Bu9075dt MaxStart |
Beginnend AGM |
60 100 |
680 - |
41,0 lbs;18,6 kg |
Odyssey 75-PC1230 |
Dubbel doel AGM |
55 110 |
760 815 |
45,5 lbs;20,6 kg |
Odyssey 75/86-PC1230DT |
Dubbel doel AGM |
55 110 |
760 815 |
45,5 lbs;20,6 kg |
Odyssey ODP-AGM7586 |
Dubbel doel AGM |
49 89 |
708 760 |
43.4 lbs;19,7 kg |
Optima 8022-091 75/25 Redtop |
Beginnend AGM |
44 100 |
720 910 |
33.1 lbs;15,0 kg |
Optima 8042-218 D75/25
Gele top |
Dubbel doel AGM |
48 98 |
620 770 |
37,8 lbs;17,2 kg |
-variëren van 52-75 pond (~ 23,6-34 kilogram).
- Lithiumbatterijen wegen 17 pond (~ 7,7 kilogram).
De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van enkele van de meest populaire 94R -groepsbatterijen en hun belangrijkste functies en specificaties:
Model |
Type batterij Celtype |
Capaciteit (ah) RC (min) |
CCA MCA |
Gewicht (pond/kg) |
Acdelco 94ragm |
Dubbel doel AGM |
80 140 |
850 - |
51,6 lbs;23,4 kg |
Deka 9A94R |
Dubbel doel AGM |
80 140 |
800 - |
51,5 lbs;23,3 kg |
Delphi Bu9094R |
Dubbel doel AGM |
80 140 |
800 - |
52 pond;23,6 kg |
Exide Edge FP-AGML4/94R |
Dubbel doel AGM |
80 140 |
800 - |
53.3 lbs;24,1 kg |
Interstate MTX-94R/H7 |
Beginnend AGM |
80 140 |
850 1000 |
52 pond;23,6 kg |
Northstar NSB-AGM94R |
Dubbel doel AGM |
76 158 |
840 1030 |
57 pond;25,8 kg |
Odyssey 94R-850 |
Dubbel doel AGM |
80 150 |
850 - |
54.8 lbs;24,9 kg |
Optima DH7 Yellowtop |
Dubbel doel AGM |
80 155 |
880 - |
60,5 lbs;27,4 kg |
XingCell GH7 |
Dubbel doel Lithium |
75 180 |
880 - |
17,8 lbs;8.06 kg |
Xingcell ph7 |
Dubbel doel Lithium |
54 ~ 130 |
610 - |
15,4 lbs;~ 7 kg |
Autoprofessionals beschouwen deze gewichtspecificaties vaak bij het aanbevelen van batterijen voor specifieke voertuigtoepassingen.Waarom zouden lichtere batterijen bijvoorbeeld de voorkeur hebben voor prestatieauto's?Het is om het totale voertuiggewicht te verminderen en de efficiëntie te verbeteren.Omgekeerd worden zwaardere diepe cyclusbatterijen gekozen vanwege hun duurzaamheid en aanhoudende stroomafgifte, vooral in toepassingen zoals recreatieve voertuigen.
Door observaties in de praktijk is opgemerkt dat hoewel lithiumbatterijen aanzienlijke gewichtsbesparingen bieden, hun kosten- en prestatiekenmerken variëren afhankelijk van de toepassing.Is deze afweging het waard?Gebruikers moeten deze factoren zorgvuldig wegen - niet alleen het gewicht, maar ook de levensduur, laadcapaciteit en de algehele betrouwbaarheid bij het selecteren van een batterij.
Samenvattend kan het begrijpen van de gewichtsvariaties tussen verschillende batterijgroepen voertuigeigenaren en professionals begeleiden bij het nemen van geïnformeerde beslissingen die aansluiten bij hun specifieke behoeften.De keuze tussen loodzuur- en lithiumtypen hangt ook af van praktische overwegingen zoals kostenefficiëntie, applicatie-eisen en prestatievoorkeuren in real-world scenario's.
Hybride voertuigen worden meestal geleverd met twee batterijen: een om de interne verbrandingsmotor te starten en een andere voor elektrische voortstuwing.De Toyota Prius, een standaard hybride, gebruikt ongeveer 80-100 kg nikkel-metaalhydride (NIMH) batterijen.Waarom gebruikt de Ford Fusion Hybrid slechts 50-60 kg lithium-ion (Li-ion) batterijen?Lithium-ionbatterijen zijn lichter en bieden een betere energiedichtheid.Vroege modellen van de Honda Civic Hybrid gebruikten 45-50 kg NIMH-batterijen maar gaven later over naar Li-ion, die profiteerden van de vermindering van het gewicht.Ondertussen omvat de Chevrolet Malibu -hybride een batterij met een gewicht van ongeveer 80 kg.
Plug-in hybride elektrische voertuigen (PHEV's) hebben grotere batterijen die hun prestaties en efficiëntie aanzienlijk beïnvloeden.Bijvoorbeeld:
- De Toyota Prius Prime heeft een batterij met een gewicht van ongeveer 120 kg.
- De batterij van de Chevrolet Volt weegt 198 kg.
- De batterij van de Ford Fusion Energi is ongeveer 120 kg.
- De batterij van de Hyundai Ioniq weegt ongeveer 100 kg.
- Zowel de BMW X5 XDRIVE45E als de Chrysler Pacifica Hybrid hebben batterijen die elk ongeveer 150 kg wegen.
Deze gewichten beïnvloeden direct de hantering, brandstofefficiëntie en prestaties van het voertuig, gezien het extra gewicht en de energieopslagcapaciteit.
Het gewicht van hybride voertuigbatterijen is een belangrijke factor die de energie -efficiëntie, hantering en algehele prestaties beïnvloedt.De beweging van de industrie om batterijgewichten te verminderen, zoals de verschuiving van NIMH naar Li-ion in de Honda Civic Hybrid, is een bewijs van dit belang.Waarom is een lager batterijgewicht gunstig?Het verbetert de rijervaring door de energie -efficiëntie te verbeteren en de voertuigmassa te verminderen.
Automotive engineering onderstreept de behoefte aan optimale gewichtsverdeling bij auto -ontwerp.Een lager zwaartepunt, bereikt door strategische plaatsing van lichtere batterijen, kan de stabiliteit en het hanteren van voertuigen aanzienlijk verbeteren.Deze benadering is duidelijk in auto's zoals de Ford Fusion Hybrid en de Hyundai Ioniq.Wat gebeurt er wanneer gewichtsverdeling is geoptimaliseerd?Verbeterde stabiliteit en betere afhandelingseigenschappen ontstaan, waardoor het rijden leuker wordt.
Vanuit een energiebeheerperspectief breiden lichtere batterijen het elektrische bereik van hybriden en pHEV's uit en verbeteren de brandstofefficiëntie.Er bestaat een directe correlatie tussen verminderd batterijgewicht en een verbeterd brandstofverbruik.Uit een onderzoek bleek bijvoorbeeld dat elke kilogramvermindering van het batterijgewicht merkbaar het brandstofverbruik verbetert.Wat betekent dit voor toekomstige ontwikkelingen?Continue vooruitgang in batterijtechnologie en materialen zijn essentieel.
De integratie van lichtere en efficiëntere batterijen heeft diep invloed op de prestaties van hybride en PHEV -voertuigen.Innovaties in batterijtechnologie, zoals te zien in modellen zoals de Toyota Prius Prime en Hyundai Ioniq, leiden tot een verbeterd brandstofverbruik en algehele voertuigprestaties.Deze voortdurende drang naar gewichtoptimalisatie is een voorbeeld van de toewijding van de auto -industrie aan efficiëntere en plezierige rij -ervaringen.
Het gewicht van de batterijen voor elektrische voertuigen (EV) heeft een aanzienlijk invloed op de totale massa, prestaties en efficiëntie van het voertuig.
- De batterij van Tesla Model S weegt ongeveer 540 kilogram met een capaciteit van 85 kWh.
- De batterij van de Chevrolet Bolt EV weegt 435 kilogram en heeft een capaciteit van 62,2 kWh.
- De batterij van de Hyundai Kona Electric weegt 452 kilogram met een capaciteit van 67,5 kWh.
- De batterij van de Hyundai Ioniq Electric weegt 359 kilogram, waarbij de versie een kachel ontbreekt met een capaciteit van 40,4 kWh.
-De Kia E-Soul en E-Niro hebben beide batterijen met een gewicht van 457 kilogram met een capaciteit van 67,5 kWh.
- De Jaguar I-Pace-batterij weegt 603 kilogram met een capaciteit van 90 kWh.
- De batterij van de Mercedes-Benz EQC weegt 652 kilogram, met 85 kWh.
- De Audi E-Tron 55 Quattro heeft een batterij met een gewicht van ongeveer 700 kilogram met een capaciteit van 95 kWh.
- Ten slotte weegt de Batterij van Porsche Taycan Turbo 630 kilogram en heeft een capaciteit van 93,4 kWh.
Menselijke ervaringen met deze EV's weerspiegelen een kritische observatie: kopers beschouwen vaak de balans tussen batterijgewicht, capaciteit en de daaruit voortvloeiende impact op de rijdynamiek en het bereik.
Hoewel het uitgebreide bereik van Tesla bijvoorbeeld aantrekkelijk is, melden sommige gebruikers dat het Heftier -gewicht beïnvloedt om de omgang met strakkere manoeuvres te beïnvloeden.
Heb je je ooit afgevraagd waarom zwaardere batterijen de behandeling kunnen beïnvloeden?Het is iets dat velen over het hoofd zien totdat ze daadwerkelijk het voertuig besturen.
De krachtige elektrische supercar Rimac Nevera heeft een indrukwekkende batterijcapaciteit van 120 kWh.
- Samengesteld uit 6.960 cilindrische 21700 -cellen, weegt het tot een aanzienlijk 1,4 MW.
- De unieke H-vormige batterijstructuur is geïntegreerd in het chassis, het verbeteren van de lichaamsstijfheid en het handhaven van een laag zwaartepunt.
- Deze krachtige batterijopstelling maakt stellaire prestatiefiguren mogelijk, zoals versnellen van 0 tot 100 km/u in slechts 1,97 seconden en het bereiken van een topsnelheid van 412 km/u.
Het onderzoeken van de integratie van NEVERA van batterijtechnologie onthult een vitale evolutie in EV -ontwerp.Het is fascinerend hoe de prestaties niet alleen afhankelijk zijn van de capaciteit van de batterij, maar evenzeer op zijn plaatsing en integratie in de structuur van het voertuig.
Autoliefhebbers en professionals merken vaak op dat de nooit illustreert hoe strategische batterij -integratie zowel vermogen als evenwichtige handling kan leveren, een principe dat nu het ontwerp van moderne elektrische supercars beïnvloedt.
Concluderend speelt het gewicht van EV -batterijen een cruciale rol in de algemene voertuigprestaties.Dit heeft direct invloed op kritieke factoren zoals bereik-, hanterings- en rij -dynamiek.
Hoewel een verhoogde capaciteit meestal meer gewicht betekent, kunnen de vooruitgang in batterijtechnologie en voertuigontwerp deze effecten verminderen, zoals aangetoond door de Rimac Nevera.Deze evoluerende integratie van batterijsystemen toont de voortdurende balans tussen het bereiken van hogere prestatiemogelijkheden en het handhaven van efficiënte en dynamische voertuigbehandeling.
Maakt het gewicht van een batterij echt uit bij het dagelijkse gebruik van passagiersvoertuigen?Je zou kunnen zeggen dat het dat niet doet, maar lichtere lithiumbatterijen kunnen de prestaties inderdaad stimuleren in gespecialiseerde situaties.Stel je een snelle racen voor of de sensatie van hoogwaardige rijden waar elke kilogram aftelt;Hier kan een lichtere batterij subtiele verbeteringen in versnelling en behandeling bieden.Zou dit een over het hoofd gezien geheim kunnen zijn voor competitieve raceteams?Bovendien zijn deze lichtere batterijen niet alleen voor speed -demonen - ze kunnen ook de efficiëntie en het bereik van elektrische voertuigen (EV's) verbeteren.Deze verbetering vertaalt zich in minder energie die nodig is om de auto zelf te verplaatsen, een overwinning voor iedereen die zich zorgen maakt over energieverbruik.
Nu, kijkend naar de horizon, kan de auto-industrie heel goed draaien naar plug-in hybride voertuigen (PHEV's) of waterstofbrandstofcelvoertuigen (FCV's).Wat maakt deze alternatieven intrigerend?Ten eerste hebben ze een superieure energiedichtheid en bieden ze de verleidelijke belofte van snellere tankmogelijkheden in vergelijking met traditionele batterijen.Denk na over de tijd die u doorbrengt bij een oplaadstation - wat als deze keer drastisch kan worden verminderd?In het bijzonder brengen waterstofbrandstofcelvoertuigen deze droom dichter bij de realiteit door de zeurende kwestie van lange laadtijden aan te pakken die verband houden met conventionele EV's.Deze unieke mogelijkheid maakt FCV's ideaal voor langeafstandsreizen of commercieel gebruik, zoals logistiek, waarbij het minimaliseren van downtime niet alleen een voordeel is, maar een noodzaak.
In echte toepassingen hebben vlootoperators al aanzienlijke voordelen behaald door het aannemen van PHEV's en FCV's.Lagere brandstofkosten en lagere uitstoot zijn slechts het topje van de ijsberg.Door deze geavanceerde aandrijflijnen te integreren, kunnen bedrijven hun milieu -voetafdruk verkleinen en tegelijkertijd een concurrentievoordeel krijgen door operationele efficiëntie.Wat drijft deze verschuiving nog verder?Regeringen over de hele wereld ondersteunen deze overgang met verschillende prikkels en voorschriften, waardoor een vruchtbare grond ontstaat voor innovatie in voertuigaandrijvingstechnologieën om te floreren.
Terwijl het gewicht van een batterij een cruciale rol speelt in specifieke krachtige scenario's, is de toekomst van automobieltechnologie waarschijnlijk in het omarmen van hoge energie-dichtheid en snelle alternatieven.Hybride en waterstofbrandstoftechnologieën kunnen heel goed het antwoord zijn op veel voorkomende problemen zoals bereikangst, koolstofvoetafdrukken en de steeds evoluerende eisen van modern transport.Zou deze dubbele aanpak de blauwdruk kunnen zijn voor de toekomst van mobiliteit?
2023/12/28
2024/07/29
2024/04/22
2024/01/25
2024/07/4
2023/12/28
2024/04/16
2023/12/28
2024/08/28
2023/12/26